Prejudecățile de gen în cărțile de știință pentru copii - lipsa figurilor feminine ca oameni de știință
Întrebați copiii mici ce vor să fie când vor crește. Este probabil ca ocupațiile științifice precum astronaut și doctor să fie în fruntea listei de locuri de muncă. Dar cereți-le să deseneze un om de știință și au de două ori mai multe șanse să deseneze o figură masculină decât o femeie.
Copiii pot forma aceste prejudecăți dintr-o varietate de surse. Dar poate că nu ar trebui să fim prea surprinși să vedem absența femeilor de știință în desenele copiilor, când ilustrațiile pe care le arătăm sunt adesea la fel de proaste.
Studiul nostru al imaginilor din cărțile de științe pentru copii a arătat că fetele erau semnificativ subreprezentate. Examinăm fotografii și ilustrații din cărțile pentru copii. În lumea fizicii în special, imaginile nu reușesc adesea să comunice abilitățile sau cunoștințele tehnice ale unei femei. Imaginile din carte dau impresia că știința este o materie pentru bărbați și că carierele în știință, tehnologie, inginerie și matematică (STEM) nu răsplătesc femeile. qqcitybet
Teoriile dezvoltării explică faptul că copiii învață așteptările de gen pentru a-i ajuta să răspundă în funcție de mediul lor social. Acest lucru afectează înțelegerea lor despre cine sunt și îi încurajează să se comporte în moduri convenționale pentru sexul lor.
Imaginile băieților și fetelor din cărțile de științe pentru copii contribuie la această așteptare, învățându-i „regulile” muncii adecvate sexului. Acest lucru îi încurajează să adere la stereotipurile predominante ale carierei de gen.
Pentru a aborda acest lucru, modelele feminine ar trebui văzute în cărți pentru a ajuta la dezvoltarea interesului fetelor pentru știință pe măsură ce îmbătrânesc și pentru a depăși percepțiile negative ale femeilor de știință.
Unde sunt femeile în știință?
Cercetarea noastră a analizat cărți ilustrate de știință pentru copii din două biblioteci publice din Marea Britanie. Mai întâi am calculat frecvența imaginilor cu băieți, fete, băieți și fete din cele 160 de cărți disponibile. Apoi am făcut o analiză vizuală detaliată a două profesii științifice: astronauți și medici. În această secțiune de 26 de volume, examinăm ceea ce fac, poartă și țin astronauții și doctorii bărbați și femei în imagini.
Am descoperit că, în general, cărțile de știință pentru copii au prezentat de trei ori mai mulți băieți decât fete, întărind stereotipul potrivit căruia știința este o activitate a băieților. Subreprezentarea femeilor este și mai mult exacerbată de vârsta în creștere a publicului țintă al cărții. Femeile sunt, în general, descrise ca fiind pasive, cu statut scăzut și neinstruite – sau unde se află nu este cunoscută.
De exemplu, o carte pentru copii despre explorarea spațiului arată ce este nevoie pentru a merge în spațiu. Cu o imagine a unui astronaut în costumul său spațial alb, ni se spune că „fără un costum spațial sângele unui astronaut ar fierbe și corpul lui s-ar exploda, sângele astronautului ar fierbe și corpul lui (un astronaut de sex masculin) ar exploda”. Utilizarea pronumelui masculin (al lui) indică faptul că persoana din costumul spațial este un bărbat.
Komentar
Posting Komentar